Dieta Keto to nie to samo co Low Carb czyli niskowęglowodanowa     

Dzisiaj kilka słów o diecie Keto, ze względu na jej popularność jako modelu na odchudzanie oraz płaski brzuch.

To nie jest to samo co dieta Low Carb czyli niskowęglowodanowa, która jest rekomendowana przy insulinoopornosci czy Hashimoto. 

Nasz organizm pobiera energię z dwóch źródeł, a mianowicie z węglowodanów i tłuszczy. Białko służy nam jako element budulcowy czyli do syntezy enzymów i hormonów.

Jeśli podejmujesz decyzję o diecie ketogenicznej, to należy być w tych działaniach konsekwentną, tak aby później z niej stopniowo wychodzić proporcjonalnie zwiększając ilość węglowodanów (przyswajalnych i błonnika).

Jeśli będziesz do tego podchodziła chaotycznie to rozregulujesz sobie układ hormonalny. Ketoza bardzo mocno wpływa na układ hormonalny.

A teraz w dużym skrócie myślowym opowiem jak działa ketoza na ciało kobiety.

Otóż, aby strawić węglowodany potrzebujemy hormonu insuliny. Jeśli wchodzimy w ketozę to uruchomiamy działanie hormonu, który jest antagonistą do insuliny czyli glukagonu. Insulina i glukagon to hormony trzustki.

Jeśli ograniczasz węglowodany to glukagon rozkłada nam tkankę tłuszczową na ciała ketonowe a z glicerolu powstaje glukoza źródło energii dla mózgu.

Pamiętasz zapewne taką sytuację w swoim życiu, że przeczekałaś głód. Po pewnym czasie przestałaś być głodna. No właśnie przestawiłaś sobie w organizmie szlaki metaboliczne na bardziej keto.

Jak każda sytuacja w życiu ma plusy i minusy a wszystko zależy indywidualnie od kondycji organizmu.

W ten sposób można schudnąć krótkoterminowo, ale też można doprowadzić organizm do zaburzeń hormonalnych a w konsekwencji do efektu jo-jo.

Kiedy wchodzisz w ketozę, podnosi się poziom kortyzolu i adrenaliny (hormonów stresu) oraz hormonu wzrostu HGH. Aby czuć się dobrze zalecana jest w tym czasie   aktywność fizyczną (sport lub spacery na świeżym powietrzu) aby uwolnić emocje oraz zbudować masę mięśniową.

Uważam, ze dieta ketogeniczna jest strategią krótkoterminową.

Po jej wdrożeniu należy przejść na dietę Low Carb czyli niskoweglowodaną oraz niekiedy włączyć indywidualną  suplementację dostosowaną do potrzeb organizmu.